donderdag 16 februari 2012

REPLAY FINALE 1978, deel 1



Willy van de Kerkhof: Van de week kwam Rene onze leesbril ophalen, zit zijn hand in het gips. Blinde, ben je weer ergens tegenaan gelopen, heb ik hem gevraagd. Gelijk weer ontkennen die gast en ondertussen maar zoeken naar die bril. God, niets zo irritant als een broer die nooit wat kan vinden. Dat gips is dus ook niet voor het carnaval. Blijkt dat ie echt helemaal niks mankeert, maar in het Elkerliek zijn hand exact hetzelfde heeft laten gipsen als destijds in Argentinie. De mensen hebben hem bij rksv Mulo namelijk wijs gemaakt dat we de finale van 1978 over moeten spelen.

Rene van de Kerkhof: Klopt, Gerard, mijn broer, belde van de week op. Hij had op internet gelezen dat die Argentijnen die wedstrijd tegen Peru hadden gekocht. Zwartkruis gaat je zeker bellen voor de replay, bereid je alvast maar voor. Dus ik wilde opzoeken wat dat nou betekende, replay, daar had ik nog nooit van gehoord. Ik dacht dat mijn leesbril in de serre lag. Mijn vrouw houdt nogal van poetsen, loop ik bladerend in het puzzelwoordenboek dwars door die veel te glimmende glazen deur. Tsjaa, ruim 100.000 woorden, dus die deur had ik even niet gezien. Grote snee in mijn rechterhand. Gelukkig hebben ze het in het ziekenhuis kunnen hechten, drie weken verband en ik ben weer de oude. Ben ik daarna bij Willy wezen zoeken naar die bril, maar god wat een teringbende in dat huis. Waarom mijn broer ooit de bijnaam de Stofzuiger heeft gekregen, is mij een groot raadsel. Die bril is dus nog mooi spoorloos.












Geen opmerkingen:

Een reactie posten